Jdi na obsah Jdi na menu
 


Stresující dieta-Stresujícím dietním obdobím přiberete více

17. 4. 2007

STRESUJÍCÍ DIETA


Dieta je stresovým obdobím pro vaši psychiku. / Foto: sxc
Vyjmenovat všechny diety, které spatřily světlo světa, by bylo na dlouho. Pravdou je, že dlouhodobá dieta není přirozený způsob stravování. Ve stresu, který dieta vyvolává, spaluje organismus v první řadě cukry, okamžitý zdroj energie.

Dieta vyvolává stres

Z tohoto důvodu je dieta a hladovění stresovou reakcí a vytváří předpoklady pro ještě větší nádváhu! Například při dlouhodobé (nikoli krátkodobé) dietě s převahou bílkovin a tuků, s omezením či zákazem sacharidů, nebo při nízkotučné dietě zhubnete, ale tento režim vyvolá v organismu nerovnováhu. Po ukončení takové diety se budete následkem nedostatku této živiny přejídat a brzy se vrátíte na původní či dokonce vyšší váhu.


Nezapomínejte na škodlivé tuky

Často se v dietách omezují sacharidy (cukry), ale nikoliv nasycené škodlivé tuky v uzeninách, červeném mase apod.


Stresujícím dietním obdobím přiberete více

Po skončení diety nakonec můžete přibrat více než před dietou, protože organismus zpomaluje metabolismus, odbourává svalovou hmotu a méně odbourává tuk, čímž se chrání před případným budoucím nedostatkem některé živiny.


Zelená krátkodobým dietám

Proto se doporučuje jako jedna varianta pouze krátkodobé omezení sacharidů (3 až 4 týdny), než získá organismus schopnost opět spalovat tuky, následně přechod na harmonickou stravu s rovnovážným zastoupením všech živin.



 


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář